Najít
 


generální partner

hlavní partneři

 



speciální partneři

 


 

Dějství osmé - když výsledek neodpovídá výkonu

Africa Eco Race 2017 z pohledu Promet/Czechoslovak Group týmu Tomáše Tomečka a Bonver Dakar Project s fotografiemi týmu Tomáše Tomečka a Petra Luska.

 

Promet/Czechoslovak Group tým Tomáše Tomečka

Osmá etapa se jela z Tiwilitu do Azougui a nabídla téměř 453 ostrých kilometrů. Promet/Czechoslovak Group tým s posádkou Tomeček - Lála dorazil do cíle po dílčích mechanických potížích jako čtvrtý kamion. Technické problémy ale měla i jedna ze dvou tater jedoucí jako balai. Na pomoc jí vyrazila Tomečkova asistence, která poté dlouho scházela v bivaku.

Po úvodní svižné pasáži přišlo menší dunové pole. „Hned za první dunou byl zapadlý plynový kamaz. Naštěstí jsme se mu vyhnuli, byť neměl zapnutý alarm. Duny se nám dařilo projíždět bez zaváhání až do okamžiku, kdy jsme zapadli za prvním kamazem, který zastavil a čekal na svého týmového kolegu,“ popisuje situaci Tomáš Tomeček.

Zbytek etapy přinesl další sprint v podstatě až do cíle. „Už jsem to říkal několikrát, ale podobné etapy nemám rád. Nikdy v minulosti nebyly etapy stavěny tak na rychlost, tak jako letos. Spolu jedoucím kamazům to jede fantasticky a umí si navzájem pomoci. Klobouk dolů,“ pokračuje Tomeček.

Tatru se startovním číslem 401 bohužel postihly dílčí technické problémy. „Včera jsme dorazili do bivaku s pomalým defektem, který se nám dařilo dofoukávat za jízdy. Dnes jsme bohužel takové štěstí neměli. Zhruba sto kilometrů před cílem jsme museli zastavit s defektem levého zadního kola. Pár kilometrů předtím jsme se snažili únik kompenzovat, ale ten se bohužel rychle zhoršoval. Navíc nám praskl přídavný olejový chladič,“ vysvětluje Tomeček.

„Dnes to byla poměrně těžká etapa, ale navigačně jsme to zvládli na jedničku. V podstatě jsme neudělali žádnou chybu, ale stejně jsme ztratili. Občas si trať v rámci toho, co vidíme v road booku, zkracujeme, ale někteří jsou v tomto ohledu očividně mnohem odvážnější. Dakar jsem jel poprvé před deseti lety a hlavou se mi teď honí všechno možné,“ navazuje Lála.

Kromě technických dnes posádku Tomeček - Lála postihly i logistické problémy. Poté, co se jednomu z kamionů balai, které Tomáš Tomeček poskytuje organizátorům, zadřelo ložisko levého předního kola, se musela asistenční tatra otočit a vyrazit na záchrannou misi. Díky mnohahodinovému zdržení tak dorazí do bivaku někdy kolem třetí ráno a to zrovna když je jí potřeba nejvíce.

Devátá etapa slibuje dunové pole, ve kterém se minulý rok zahrabaly všechny kamiony a mnoho dalších závodníků.

 

Bonver Dakar Project

 


Jaroslavu Valtrovi s černožlutou Tatrou Jamal týmu Bonver Dakar Project měla dle všech předpokladů trať úterní etapy vyhovovat, nicméně on sám přílišný optimismus krotil s odůvodněním, že prvořadým cílem je cíl v Dakaru a jízdu podřídí jen úměrné míře rizika.

Třetí místo mezi kamiony, desáté mezi automobily a ztráta pouze 2:04 minuty na pronásledovatele Sergeje Kuprjanova z továrního týmu Kamaz jsou tak velmi solidní výchozí pozicí pro udržení celkového stříbra. To zatím Valtr hájí právě před Kuprjanovem s náskokem více než hodiny a dvou minut.

„Dnes už jsme víceméně začali taktizovat, protože nám došly kloubové hřídele na přední nápravu, takže jsme se s klukama mechanikama dohodli, že vzhledem k tomu, že máme docela slušný náskok, pojedeme tak nějak v poklidu, abychom, pokud možno, udrželi stříbro až do cíle. Na Karginova ztrácíme nějaké dvě hodiny a to už za normálních okolností nejde udělat. Jinak auto drží a vše je bez problémů. Trať byla zase na začátku velmi rychlá, pak přišly nějaké duny, se kterými jsme si poradili a pak už to byla taková sice rychlá, ale vcelku poklidná jízda. Občas nějaké kličkování plnou rychlostí mezi vegetací, ale jinak moc příjemná etapa,“ pochvaluje si Valtr cestu do Azougui. „Měli jsme drobnou kolizi s nějakým bavorákem (Viktor Chorošavcev), který nám na takové široké štěrkové cestě udělal myšku a rozstřílel nám všechna skla včetně světel… Při příjezdu do cíle jsem byl rozhodnut, že mu skočím na záda, ale nakonec mně zabrzdili mojí spolujezdci,“ vypráví už se smíchem Valtr. „V cíli se tomu incidentu ještě smál, tak jsem mu říkal, že zítra asi zapomenu brzdit v dunách. Bude startovat za námi, tak si ho pustím před sebe a pak mu doplním na zádi znak BMW o logo Tatry.“

Miroslav Zapletal s Hummerem týmu Offroadsport si dojel pro 8. pozici v etapě a průběžně se posunul již na 5. místo. 

 

Výsledky 8. etapy Tiwilit - Azougui v kategorii kamionů:

 

1.           400        KARGINOV A.     + 04:02:10          KAMAZ

2.           403        KUPRJANOV S.   + 00:12:07          KAMAZ

3.           409        VALTR J.              + 00:14:11          TATRA

4.           401        TOMEČEK T.       + 00:43:31          TATRA

5.           405        KOVACS M.         + 00:59:21          SCANIA

6.           407        DARAZSI Z           + 01:41:00          MAN

7.           408        GONZALES R.     + 02:23:36          SCANIA

 

Celkové pořadí po 8. etapě v kategorii kamionů:

1.           400        KARGINOV A.     26:55:27              KAMAZ

2.           409        VALTR J.              + 1:56:42             TATRA

3.           403        KUPRJANOV S.   + 2:59:04             KAMAZ

4.           401        TOMEČEK T.       + 3:06:04             TATRA

5.           405        KOVACS M.         + 31:14:22          SCANIA

6.           407        DARAZSI Z           + 36:46:40          MAN

7.           408        GONZALES R.     + 47:45:32          SCANIA

 
11. 01. 2017 13:20

Sdílet odkaz

Facebook Twitter E-mail
 
 
 


partneři ankety

 


Technický partner

 



generální partner

hlavní partneři

 



speciální partneři

 




partneři ankety

 

Technický partner

 

 

Vyhlašovatelé ankety

SDA SAP

 

Pořadatel

Sport Press