Najít
 


generální partner

hlavní partneři

 



speciální partneři

 


 

První obojživelný minibus vyplul

V prostorách Modré loděnice u Slap se dnes uskutečnila premiéra prototypu obojživelného vozidla Enjoy Sprinter. Přítomné zástupce médií s ním seznámil Robert Šubík, vedoucí organizační složky společnosti Enjoy Tech Limited, která za celým projektem stojí.

 

Uvedl mimo jiné, že k jeho ovládání postačí kromě řidičského průkazu D1 kurz vůdce malého plavidla, jehož absolvování není nikterak časově náročné. Uplatnění automobilu vidí jak při volnočasových aktivitách a ve sféře cestovního ruchu, tak například ve službě u složek Integrovaného záchranného systému. Při jeho plánované sériové produkci v řádu desítek kusů ročně hodlá firma kooperovat s automobilkou Mercedes-Benz. Jako perspektivní odbytiště se jeví Spojené arabské emiráty, Rusko či Čína.

Nezůstalo však jen u slov. Zájemci se s ENJOY SPRINTEREM mohli projet přímo po hladině Slapské přehrady. Originální vozidlo obecně vzbuzovalo značnou pozornost a dokonale přesvědčilo o svých mimořádných schopnostech.

K jeho výrobě bylo zapotřebí osmi tisíc hodin. Na jeho vzniku se podílely i firmy Glentor s.r.o (hydraulika), Molpir (multimédia, klimatizace, topení), TVI (implementace nenasákavé pěny), Auto Bus (ozvučení s multimédii) a mnoho dalších dodavatelů.

Konstruktéři měli na zřeteli především zajištění maximální bezpečnosti cestujících. Plášť je proto vytvořen z několika vrstev a komor, vyplněných nenasákavou pěnou, oplechovaných a zalitých polypropylénovým nástřikem. Samozřejmostí jsou lodní prvky jako dvě kotvy nebo plovací vesty pro všechny pasažéry. V motorovém prostoru a v kabině je umístěno drenážní čerpadlo pro případné odčerpání vody.

Lodní pohonné jednotky jsou ovládány unikátním softwarem. Po vjetí do vody řidič vypínačem přepne automobil do plavebního režimu a pak už postačí jen určovat směr a rychlost malým joystickem na dveřích a otáčením volantu. Po jeho dotočení do koncových poloh se mezi motory vytvoří jejich vzájemný protitah, díky kterému se plavidlo dokáže otáčet kolem své osy.

Pasažéři mohou nasedat i na vodní hladině při uvázání u mola, a to pomocí třímetrové hliníkové lávky. Nastupování na suchu nevyžaduje, na rozdíl od konkurence, žádná zvláštní zařízení. 

Postarat se o ENJOY SPRINTER zvládne (po demontáži celkem jedenácti vodotěsných vík) každý autorizovaný autoservis značky, a to bez speciálního školení nebo nářadí.

 

 

 
16. 05. 2017 16:15 | Autor: Pozitif

Sdílet odkaz

Facebook Twitter E-mail
 
 
 

partneři ankety

 


Technický partner

 



generální partner

hlavní partneři

 



speciální partneři

 



partneři ankety

 

Technický partner

 

 

Vyhlašovatelé ankety

SDA SAP

 

Pořadatel

Sport Press